torsdag 18 juni 2009

Foto + Arkeologi = Skön konst

Är du inte bara arkeolog, utan även fotograf? Har du tagit häftiga bilder på utgrävningar, eller försökt utveckla fotograferandet som ett medium inom arkeologin? Isåfall finns det en chans för dig att delta i en internationell publikation som vill belysa hur fotografering kan berika arkeologin. Colleen Morgan, doktorand vid Berkeley som fokuserat på Ny Media och arkeologi och som driver bloggen Middle Savagery har hjälpt till att dra igång det nya projektet, som också fått sin egen blogg. De letar nu efter bidrag:
We are looking for quality submissions from archaeologist photographers
who are pushing the limits with either analogue or digital photography.
These submissions should include 3-5 illustrative photographs and a
250 word abstract outlining your particular theoretical approach,
methodology, or experiences in the field.
Submissions are due September 30, 2009

Lars Lundqvist, nationen behöver dig.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul grej - skall genast göra mig "besväret" att anmäla mig så snart midsommarhelgen passerat.

Glad midsommar

Magnus Reuterdahl

tingotankar sa...

Jättebra - jag ska göra samma sak. Om vi inte blir utvalda kan vi ju ha en liten blogg-karneval på temat i höst

Lars L sa...

Jag har en del bilder på måsar som jag kan skicka! http://www.flickr.com/photos/arkland_swe/sets/72157612400023939/