lördag 6 juni 2009

Anna Karlström disputerar

Andra må fira nationaldagen med att hylla konungen - jag firar att min rumskompis alldeles nyss blev doktor i arkeologi. Anna Karlström disputerade i eftermiddags på sin avhandling Preserving Impermanence, om kulturarvspolitik i global bemärkelse sett utifrån Laos huvudstad Vientiane. Opponent var Timothy Winter vid University of Sidney, för tillfället gästforskare vid Cambridge.
Nu ska jag hem och skrubba av mig och göra mig presentabel för festen - och hoppas att det inte börjar regna när vi cyklar dit...
Lite bilder från dagen att förnöja sig med.

Disputationen skedde i Geijersalen, Humanistiskt centrum, Uppsala universitet.
Timothy Winter och Anna väntar in den akademiska kvarten


Betygsnämnden, från vänster till höger: Anders Kaliff (Inst för arkeologi, Uppsala), Gunnel Cederlöf (Historiska inst, Uppsala), Professor Rasmi Schocongdejs (Department of Archaeology, Silpakorn University, Bangkok). Längst till höger prof Paul Sinclair, Annas handledare.



Gratulationer

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: