lördag 17 januari 2009

Mat med mera

Jag blev i veckan trevligt nog inbjuden som jästbloggare (ja, jag stavar det rätt) till bloggen Matmolekyler som drivs av Lisa Förare Winbladh och Malin Sandström (som också har bloggarna Matälskaren resp. Vetenskapsnytt). Matmolekyler är en projektblogg där man kan följa Lisas och Malins vedermödor med att reda ut vetenskapen bakom maten (varför smakar vaniljglass ibland kartong, och hur tinar man jordgubbar på rätt sätt t ex). Själv har jag fascinerats av en del roliga Discovery-program om liknande ämnen, men innan jag läste deras dagbok från en mycket speciell Matkonferens i Brügge förstod jag inte riktigt vilken jättegren detta har blivit. Läs och förundras.

Själv väntar jag nu bara på CSI:The Restaurant.

...kan jag patentera den idén!?

P.S. Matälskaren har blivit nominerad till Stora Bloggpriset, omröstning börjar i vecka 4. Do the Right Thing.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: